۱۳۸۸ آبان ۳۰, شنبه

فرهنگ عمومی


تو فرهنگ ما ایرانی ها اگر بخواهیم تشخیص بدیم که خانمی کدبانو هست یا نیست، پس از ورود به منزل ملاک تشخیص را تمیز بودن آشپزخانه و دستشویی اون خانه قرار می دهیم و اگر تمیز باشد می گیم: چه خانم خونه داری، چقدر زندگیش مرتب و تمیزه. به اعتقاد بنده این موضوع قابل تسری در سطح جامعه و یک کشور هم می باشد چرا که تمیز بودن یک شهر و یا یک کشور نشان دهنده فرهنگ آن مردم است. در  یک شهر در واقع شهرداری نقش همان مدیر خانواده را بازی می کنه. با کمال تأسف عدم وجود توالت های عمومی به حد کافی در سطح شهرها و حتی راه های کشور و تعداد بسیار اندک آنها در مقایسه با جمعیت موجود که به قول ریاضیدانها از وجود آنها می توان صرف نظرکرد مشکلات فراوانی را برای شهروندان ایجاد کرده که تا به امروز هم کسی به طور جدی به این موضوع مهم توجه نکرده. مگر نه اینکه ما مسلمانیم و پاکیزکی از موضوعات مهم در دین ما و نشان دهده ایمان ماست. پس چرا حتی در مکان هایی که نشان دهنده فرهنگ ماست( مانند  فرود گاه ها،بیمارستان ها، مدارس، مساجد، پارک ها، رستوران ها و ...) کوچکترین توجه ای به وضعیت بهداشتی این مکان های عمومی نمی شه. به خدا آدم خجالت می کشه وقتی می بینی کثیف ترین توالت ها را در فرودگاه ها، مساجد، رستوران های تو راهی و مدارسمون داریم.

هدف از مقدمه بالا پیشنهاد یک ایده کسب و کاره که اگر شهرداری ها از اون حمایت کنند فکر می کنم ایده بدی نباشه. ساخت  و نوسازی توالت های عمومی در سطح شهرها و جاده های کشور و راه اندازی شرکت هایی به منظور پشتیبانی و در واقع نظافت این اماکن می تونه یک کسب و کار خوب ودر عین حال مفید برای جامعه و کشورمون باشه.
امیدوارم هر که توانایی راه اندازی این کسب و کار درسطح شهر خودش و همچنین شرکتی به منظور پشتیبانی و نظافت این اماکن را داره از همین امروز شروع کنه.

هیچ نظری موجود نیست: