۱۳۸۸ شهریور ۲۸, شنبه

ارجحیت بازده انرژی برای خریداران خانه آمریکائی


ارجحیت بازده انرژی برای خریداران خانه آمریکائی
خانه های دارای انرژی کارآمد گرانتر هستند، ولی باعث پس انداز در درازمدت می شوند


خانه ای در بروکفیلد ویرجینیا به یک آسیاب بادی برای پشت بام مجهز است.


واشنگتن ـــ شرکتهای بساز و بفروش که عملیاتهای خانه سازی خود را مطابق با استانداردهای سخت و جدی محیط زیست اجرا می کنند می گویند که تکنولوژی های " محیط زیست " ساختمان سازی نه تنها برای محیط زیست مفید می باشند بلکه برای کیف پول صاحبان خانه نیز سودمند هستند. خریداران خانه آمریکائی بیشتر از هر وقت دیگری این باور را قبول دارند.
پیتر دالی ، مدیر فروش " خانه های بروکفیلد " واقع در ویرجینیا، به America.gov گفت، خریداران خانه به طور روزافزونی نسبت به آسیب پذیری محیط زیست طبیعی و افزایش قیمت سوختهای فسیلی که برای گرم و سرد کردن خانه های سنتی ساز مورد استفاده قرار می گیرند، آگاهی دارند.
بنابر گفته هاروی برنشتاین ، معاون رئیس خدمات اطلاعاتی شعبه نیویورک شرکت ساختمانی مک گرا-هیل ، که بازار ساختمان سازی مسکونی مطابق با محیط زیست را دنبال می کند، تمایل به خانه هائی با انرژی کارآمد در سالهای اخیر به سرعت رشد کرده است.
مک گرا-هیل پیش بینی می کند که سهم خانه سازی با انرژی کارآمد از 2 درصد در بازار سال 2005 به 20 درصد در سال 2013 افزایش پیدا خواهد کرد.
خانه های جدید شرکت ساختمانی بروکفیلد از انرژی به دست آمده از خورشید، باد و نیروی گرمایش زمین استفاده می کنند. این شرکت صفحه های مشبک خورشیدی ولتاژ نوری را روی پشت بام هر خانه ای که می سازد، نصب می کند. این صفحه ها به یک نیروسنج در اتاق تأسیسات خانه وصل می شود، که نور خورشید جمع شده را به الکتریسیته تبدیل می کنند.
لوله های شیشه ای آب روی سقف گرما را از خورشید گرفته و آب گرم را به مخزن ذخیره منتقل می کنند. لوله های دیگر از مخزن انشعاب پیدا می کنند تا آب گرم خانه را تأمین کنند.
بک توربین بادی سبک نصب شده در پشت بام بر بالای هر خانۀ ساخت بروکفیلد تا400 وات برق در روزهای بادی تولید می کند. این الکتریسیته در باتری ها ذخیره شده و می تواند بعدها مورد استفاده قرار بگیرد. این خانه ها همچنین مجهز به لامپ های کم مصرف هستند.
انرژی مورد نیاز برای حفظ دمای داخل خانه ها توسط یک واحد نیروی گرمایش زمین گرما ساز و سرما ساز که گرما را از زیر سطح زمین، جائیکه دما همیشه 55 درجه فارنهایت (13 درجه سانتیگراد) است، منتقل می کند تولید می شود. پنجره های دوجداره در طول تابستان از ورود گرما به داخل جلوگیری کرده و در طول زمستان به حفظ هوای گرم در داخل کمک می کنند.
شرکتهای ساختمانی و نوسازی خانه سازی در سراسر ایالات متحده به طور فزاینده ای به رنگها و چسبهای غیر سمی روی آورده اند و شیرهای آب، دستشوئی و سردوشی های با فشارکم آب را نصب می کنند. دالی گفت، خریداران خانه های شرکت بروکفیلد می توانند اجزائی مثل عایق دیوارهای درست شده از مواد بازیافتی و پیشخوانهای آشپزخانه درست شده از مواد مصنوعی که بیشتر شبیه سطوح سنگی گران قیمت تر هستند را انتخاب کنند.
برخی از صاحب خانه ها ،سقف های ریگ مانند ساخته شده از ترکیب بادوام از پلاستیکها و خاک اره بازیافتی را نصب می کنند که فاسد نمی شوند و به راحتی قابل نگهداری هستند. نتیجه این کار یک سقف رنگ روشن است که گرما را در تابستان از خانه دور می کند.
برنشتاین به America.gov گفت،" خانه های محافظ محیط زیست ماندگار هستند." وی گفت، خریداران درک می کنند که این مواد محیط زندگی سالمتری را به وجود می آورند.
بنابر گفته دالی، اگرچه اجزای انرژی کارآمد بیشتر از سیستمهای انرژی خانگی سنتی هزینه دربردارد، ولی پس اندازطولانی مدتی که در ازای آن در هزینه قبض برق به دست می آید، ارزش این هزینه ها را دارد. این شرکت برآورد می کند که استفاده از کلیه تکنولوژیهای انرژی کارآمد ارائه شده توسط شرکت، نزدیک به 70 درصد هزینه های انرژی مصرفی را کاهش خواهد داد.
بنا به گفته برنشتاین از شرکت مک گرا-هیل، به دلیل اینکه مصرف کنندگان خانه های ساخته شده طبق استانداردهای محیط زیست را خانه های با کیفیت بالاتر تلقی می کنند، علی رغم نوسان بازار، حاضر به پرداخت پول بیشتر برای خرید هستند.
یک صاحب خانه اهل نیواینگلند برای ساخت خانه ای که به محیط زیست آسیبی نرساند 20 درصد بیشتر از هزینه ای که برای ساخت یک خانه با سیستمهای سنتی خرج می کرد را پرداخت کرد، با اینحال انتظار دارد که این هزینه اضافی را با پس اندازی که بخاطر صرفه جوئی در مصرف انرژی خواهد داشت ظرف پنج سال جبران کند. خانه وی تقریباً تمام انرژی مورد نیاز خانه را تأمین می کند.
محل، محل، محل
راسل کاتز ، آرشیتکت، به America.gov گفت، پس انداز مربوط به خانه سازی با انرژی کارآمد با انتخاب محل مناسب افزایش پیدا می کند.
مجتمعهای آپارتمانی جدید و مرمت شده کاتز در تاکوما پارک ، مریلند ، و محله همجوار تاکوما در ناحیه کلمبیا در نزدیکی ایستگاههای وسایل نقلیه عمومی قرار دارد، که نیاز ساکنان را به استفاده از اتومبیل کاهش می دهد.
کاتز به جای نصب کفپوش موکت یا چوب جنگلی از کفپوش چند لایه درخت بامبو استفاده کرده است. این کفپوش به بادوامی چوب جنگلی است، و اینکه بامبو با سرعت بیشتری نسبت به چوب جنگلی رشد می کند و در نتیجه جنگلهای آن راحتر دوباره پر می شوند. موکت، در مقایسه با بامبو، طول زندگی کوتاهتری دارد و به سختی بازیافت می شود.
مجتمعهای کاتز جوری طراحی شده اند که اتاقها را تا جائی که ممکن است با نور طبیعی روشن شود. آسانسورهای وی انرژی کمتری نسبت به واحدهای هیدرولیک سنتی مصرف می کنند. وی گفت، وقتی تمامی این اجزا با هم ترکیب شوند، ساکنان در حدود 30 درصد هزینه قبض انرژی خود را پس انداز می کنند.
بسیاری از ایالتها و دولت مرکزی موارد مالیاتی ای را به عنوان مشوق برای ساخت مجتمع هائی با انرژی کارآمد بیشتر در نظر می گیرند، که کار افرادی مثل کاتز را تحت الشعاع قرار می دهد. کاتز و دیگر حامیان خانه سازی با انرژی کارآمد اعلام کردند که دولتهای محلی می توانند با تسریع بررسی نقشه های ساختمانی به این کار کمک بیشتری کنند.

شورای ساختمان سازی سبز ایالات متحده ، یک گروه غیرانتفاعی، یک روند تأییدیه به وجود آورده است به نام رهبری در طرح انرژی و محیط زیست که انتخاب جهانی استانداردهای ساختمان سازی با انرژی کارآمد را ترویج می کند. این سیستم معیار مورد قبول برای طراحی، ساخت و ساز و اجرای عملیات ساختمان سازی طرفدار محیط زیست در ایالات متحده می باشد.

اطلاعات بیشتر در
Leadership in Energy and Environmental Design

هیچ نظری موجود نیست: