۱۳۸۸ آبان ۱۹, سه‌شنبه

اردوگاه های کارآفرینی در آمریکا

اردوگاه های کارآفرینان راه را برای سرمایه گذاری های جدید باز می کنند
پس از تحصیلات رسمی ، علاقه مندان به تجارت ، فشردگی و جدیت اردوگاه های کارآفرینان را دوست دارند

نسل جدیدی از کار آفرینان که دوران مدرسه را گذرانده اند به اردوگاه ها روی می آورند تا یاد بگیرند چگونه یک کسب و کار را راه بیاندازند ، پول اولیه برای سرمایه گذاری بیابند و به شرکت هایشان کمک کنند تا رونق پیدا کنند. این برنامه ها، نام خود را از اردوگاه های تعلیمات نظامی که مهارت های مبارزه را به سربازان تعلیم می دهند، می گیرند . ولی این اردوگاه ها فشاری به بدن افراد وارد نمی کنند. در عوض آنها مهارت های ذهنی لازم برای کمک به موفقیت کسب و کارهای جدید را فراهم می آورند. جک دربی موسس " دربی منیجمنت ال ال سی در بوستون " که 3 سال است اردوگاه های کارآفرینان رابرگزار می کند گفت:" ما این عنوان را از مفهوم تعلیمات نظامی که بر روی نظم، حسابدهی، کار گروهی و بهبود دائمی مهارت های فردی تمرکز می کند، گرفته ایم. همه این مهارت ها نیازهای لازم برای مدیریت موفقیت آمیزفروش هستند." اردوگاه های کارآفرینان در بخش های بسیاری از ایالات متحده برگزار می شوند. آنها به طور میانگین 5/2 روز مشاوره عرضه می کنند که کمتر از 1000 دلار برای هر نفر هزینه برمی دارد. جلسات توسط کارآفرینان موفق تدریس می شوند و برای این طراحی شده اند که به مشتاقان تجارت، توسعه اهداف استراتژیک و تداوم بخشیدن به یک شرکت را در طول زمان یاد بدهند. کارآفرینان بالقوه با افراد دیگری که در کار تجارت موفق شده اند ، آشنا میشوند و به تمرینات ذهنی متنوعی می پردازند که به آنها کمک می کند ایده هایشان را گسترش دهند و تبدیل به طرح های تجاری منطقی بکنند ، بدون اینکه در یک کلاس درس بنشینند و به صفحه مانیتور کامپیوترچشم بدوزند یا درباره نحوه راه اندازی یک شرکت کتاب بخوانند. اکثر شرکت کنندگان هنوز شرکت های خود را کاملاً راه اندازی نکرده اند. اسکات السون که SPARK شرکتی غیرانتفاعی در شهر آن آربور میشیگان را اداره می کند که سالانه دو اردوگاه کارآفرینی در سال برگزار می کند گفت:" بعضی از آنها هنوز در مراحل اولیه کار هستند." او گفت: بعضی از شرکت کنندگان کسب و کاری را که فعال است شروع کرده اند ولی نیاز به کمک دارند تا دریابند چگونه باید آن را بهتر اداره کرد. شرکت کنندگان یاد می گیرند که سرمایه اولیه را چگونه بیایند و کسب و کار خود را چگونه رونق دهند . هر دانشجو با یک مشاور کار می کند که درباره چکیده کارتجاری دانشجوی خود انتقاد می کند یا آن را کاملاً تغییر می دهد. تادسولیوان از اهالی آن آربورهنگامی که شرکتش Spiritshop.com : تارنمایی برای تی شرت هایی را که می تواند سفارشی طراحی شود ، راه اندازی می کرد ، در یکی از کارگاه های السون شرکت کرد. در شرکت او حداقل سفارش وجود ندارد: هر کسی می تواند 1 عدد تی شرت طراحی کند. کسب و کار او رونق یافته است و فروش آن به سالانه 3 میلیون دلار رسیده است. سولیوان گفت: " در کلاسی شروع به کار می کنی که به تو کمک می کند یک طرح تجاری بنویسی. طرح را به کلاس های دیگر می برید. در طول مسیر مربی به تو آموزش می دهد. آنها به تو گامهای 30 ثانیه ای ، یا 3 دقیقه ای یاد می دهند که چگونه چیزی را برای فروش عرضه کنی و چگونه با سرمایه گذاران اولیه حرف بزنی. استيون اس. هاو موسس شرکت Patientkeeper مستقر در بوستون سازنده نرم افزارهایی که به پزشکان ابزارلازم برای سازمان دادن به اطلاعات بیماران را بر روی یک کامپیوتر دستی می دهد، چند سال پیش در " اردوگاه کارآفرینی آمریکا " در هامیلتون مونتانا شرکت کرد. این اردوگاه توسط کارآفرین معروف راب ریان اداره می شود. (ریان بنیانگزارشرکت Ascend Communications است که برای تامین کنندگان اینترنت، سخت افزار درست می کرد. او شرکت خود را در سال 1999 در ازای 24 میلیارد دلار به شرکت ثبت شده Lucent Technologies فروخت. هاو ازنقشه مسیری که اردوگاه کارآفرینی پیش رویش گذاشته بود ، پیروی کرد. شرکت وی از آن هنگام در حال ترقی بوده است . شرکتش 12 درصد بازار بیمارستان های ایالات متحده را از آن خود کرده است و امسال فعالیت های خود را جهانی. هاو گفت: " مخترعان فراوانی هستند که کارآفرین نیستند. صرفاً به خاطر اینکه چیزی را اختراع می کنید بدان معنی نیست که کارآفرین هستید. "اردوگاه های کارآفرینی مخترعان را تبدیل به کارآفرین می کند. بهره بردن از یک مربی می تواند بسیار سودمند باشد." ولی هر کار آفرینی که به یک اردوگاه کار آفرینی مراجعه می کند موفق از آب درنمی آید . گاه اردوگاه کسانی را که ایده هایشان آماده توسعه نیستند منصرف می کند و گاه یک کارآفرین نوپا درمیابد که ایده اش به اندازه کافی خوب نیست. السون گفت: " بعضی ها بوده اند که از اردوگاه بیرون آمده اند و متوجه شده اند که بازار کار مناسب ندارند و ایده هایشان عملی نخواهد شد. دیگران کسب و کارهای خود را راه اندازی کرده اند و به تولید محصول ادامه داده اند. دربی گفت: برنامه او شامل بررسی یک مورد از راه اندازی کلاسیک یک شرکت و مسائل مالی همراه آن، چگونگی تامین مالی منصفانه است و اینکه چگونه باید با سرمایه گذاران آشنا شد. دربی گفت: 40 درصد شرکت کنندگان در اردوگاه کارآفرینی هیچ درآمدی ندارند ولی صاحب ایده های بسیاری، از شرکت های اینترنتی گرفته تا ابزار پزشکی و بازی های جدید، هستند. "اتاق بازرگانی گریترپراویدنس " در رود ایلاند در ابتدای امسال یک اردوگاه کارآفرینی به نام آنترپرنور لانچ پد برگزار کرد. اندریو شیلر مدیر اصلی شرکت ثبت شده Location در وونساکت رودایلاند است. این شرکت تارنمايی ارائه می دهد که به خریداران خانه کمک می کند آنچه را که در یک محله می خواهند بیایند و اطلاعات درمواردی مانند ارزیابی مدارس و میزان جرم و جنایت را بررسی می کنند. شیلر گفت: " اردوگاه کمک کرد شرکت را به پیش برانیم. واقعاً کار را راه انداخت." " ما را به تمرکز بر روی کار واداشت. سمیناری درباره ذکاوت تجاری و انجام کارهای درست برای پیش بردن شرکت ها برگزار شد




هیچ نظری موجود نیست: